Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopady chudoby a sociálního vyloučení na vzdělávání a výchovu dětí a dospívajících
Felgrová, Alžběta ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce pojednává v teoreticko-empirické rovině o chudobě a sociálním vyloučení v kontextu vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá teoretickým shrnutím chudoby a sociálního vyloučení. Vymezuje základní definice, koncepty a příčiny jejich vzniku. Práce dále pojednává o rizicích v kontextu vzdělávání, věnuje se vládní strategii, vzdělávací politice a institucím v České republice. Popisuje situaci na území České republiky a zaměřuje detailní pohled na demografický vývoj okresu Praha-západ. Cílem práce je zjistit, jak sociální pracovníci Městského Úřadu Černošice reflektují chudobu a sociální vyloučení a zdali má chudoba a sociální vyloučení vliv na školní výsledky. V rámci empirické části byl realizován kvalitativní výzkum založený na rozhovorech se sociálními pracovníky. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce. Klíčová slova: chudoba, sociální vyloučení, ochrana dětí, rovný přístup ke vzdělávání, rizikové chování, vzdělávací politika okres Praha-západ
Rovný přístup ke vzdělání, jeho zajišťování a ochrana
Frýbová, Alice ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Rovný přístup ke vzdělání, jeho zajišťování a ochrana Klíčová slova: rovný přístup ke vzdělání, základní škola, inkluzivní vzdělání, diskriminace Právo na rovný přístup ke vzdělání je tématem diplomové práce autorky. Za cíl si klade analyzovat některé problémy rovného přístupu ke vzdělání ve vztahu k základním školám. Diplomová práce je rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola je úvodní a popisuje vybrané problematiky základního vzdělání v České republice. Druhá kapitola definuje pojmy rovnosti a diskriminace, včetně jejich pojetí. Třetí kapitola se zabývá úpravou základního školství v České republice. V ní se autorka pokouší o kritickou analýzu českého základního školství, zejména rozebírá klady a zápory výstavby základního školství. Dále popisuje posun vzhledem k nové úpravě účinné od 1.9.2016. Ve čtvrté kapitole autorka popisuje některé aspekty přijímacího řízení do základních škol, zaměřuje se především na přijímací kritéria. Pátá kapitola je věnována možnému postupu žáka ve správním řízení, soudnictví a civilním soudnictví. Zejména je poukázáno na některé procesní aspekty, které mohou v praxi činit potíže. V poslední kapitole se autorka věnuje shrnutí svých závěrů. Dá se shrnout, že české základní školství naplňuje v základních rysech požadavek rovného přístupu ke vzdělání, nicméně procesní...
Vliv chudoby a sociálního vyloučení na vzdělávání žáků druhého stupně základní školy v regionu Most
Pulgrová, Michaela ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Předložená diplomová práce pojednává o chudobě a sociálním vyloučení v kontextu vzdělávání, a to v teoreticko-empirické rovině. Teoretická část práce poskytuje komplexní obraz fenoménů chudoby, sociálního vyloučení a nízkopříjmových rodin a následně je zachycuje směrem ke vzdělávání. Dále jsou zde objasněna teoretická východiska systému ochrany rodin a dětí. Text zaměřuje detailní pohled na specifika školního vzdělávání žáků z nízkopříjmových rodin v regionu Most, který je rozšířen kvalitativním výzkumným šetřením v praktické části práce. Výzkumná zpráva přináší interpretace dat z rozhovorů se žáky druhého stupně základních škol v Mostě, jejichž rodiny splňují atributy ohrožení chudobou. Výsledky praktické části zachycují způsob, jímž žáci vnímají vlastní vzdělávací kariéru. Výsledky výzkumných rozhovorů jsou dále konfrontovány se závěry výzkumných zpráv uvedených v teoretické části práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dopady chudoby a sociálního vyloučení na vzdělávání a výchovu dětí a dospívajících
Felgrová, Alžběta ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce pojednává v teoreticko-empirické rovině o chudobě a sociálním vyloučení v kontextu vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá teoretickým shrnutím chudoby a sociálního vyloučení. Vymezuje základní definice, koncepty a příčiny jejich vzniku. Práce dále pojednává o rizicích v kontextu vzdělávání, věnuje se vládní strategii, vzdělávací politice a institucím v České republice. Popisuje situaci na území České republiky a zaměřuje detailní pohled na demografický vývoj okresu Praha-západ. Cílem práce je zjistit, jak sociální pracovníci Městského Úřadu Černošice reflektují chudobu a sociální vyloučení a zdali má chudoba a sociální vyloučení vliv na školní výsledky. V rámci empirické části byl realizován kvalitativní výzkum založený na rozhovorech se sociálními pracovníky. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce. Klíčová slova: chudoba, sociální vyloučení, ochrana dětí, rovný přístup ke vzdělávání, rizikové chování, vzdělávací politika okres Praha-západ

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.